11 oktober, 2009

One night of Queen

Voor ons is het theaterseizoen op donderdag 8 oktober van start gegaan, exact 21 jaar na het optreden van Freddie Mercury met Montserrat Caballé. De Oranjerie was volgeboekt door muziekliefhebbers, die een herbeleving van de alom geprezen topformatie Queen helemaal zagen zitten. In 2000 won Gary Mullen overtuigend de grootste talententenjacht van Engeland, Stars in their eyes. Met de vertolking van Freddie Mercury vergaarde hij het hoogste aantal stemmen ooit verkregen in deze show. Hij wordt de reïncarnatie van deze legendarische popartiest genoemd en ik begrijp nu waarom. Zijn uiterlijk, bewegingen en bovenal krachtige zangstem zorgen dat The show does go on. Jong en ouder qua leeftijd maar nog steeds jong van geest kunnen ook anno 2009 genieten van Somebody to love, Radio Gaga, We will rock you en uiteraard Bohemian Rhapsody. De Nederlandse tournee van Gary Mullen & The Works eindigt reeds op 13 oktober in Utrecht en het zou mij niet verbazen dat alle voorstellingen uitverkocht zijn. Met andere woorden ik kan een bezoek aan deze Queen-show wel warm aanbevelen maar dat is als een hond een worst voorhouden die hij nooit zal krijgen. Ik raak meestal geëmotioneerd bij een uitstapje, tranen van blijdschap en verdriet omdat ik dit mag meemaken en kan delen met anderen in de wetenschap dat het mogelijk een van de laatste keren kan zijn.