01 januari, 2013

Achter de rug

December ligt achter ons en het nieuwe jaar is begonnen. Kerstavond en oudejaarsavond heb ik samen met Eric, Jeroen, Daniëlle en Karin doorgebracht. Zonder mee te kunnen praten, drinken en eten, is een samenzijn met mijn zonen toch altijd gezellig en waardevol. Beide dagen hadden echter een vervelende staart respectievelijk kop. In de kerstnacht moest ik veelvuldig slijm opgeven waardoor ik nauwelijks aan slapen toekwam. Eerste kerstdag was ik dientengevolge ontzettend moe en emotioneel. Oudejaarsdag begon met braken waarschijnlijk vanwege het manoevreren om de tilmat aan te leggen. Ondanks dat ik ijlings op een zij werd gedraaid om verslikken te voorkomen, kreeg ik 's middags een koortspiek. Met een diclofenac zetpil was ik vóór de avond koortsvrij en ook daarna bleef mijn lichaamstemperatuur binnen de normaalwaarden. Nu is het nieuwjaarsdag 2013 en de beste wensen worden weer naar elkaar uitgesproken. Het is ook de tijd dat goede voornemens kenbaar worden gemaakt. Aan dat laatste heb ik nooit meegedaan want stoppen met roken of afvallen is voor mij niet van toepassing. Deze keer wijk ik daar van af en heb een sterk voornemen dat beslist zal worden volbracht.