01 maart, 2007

Indicatie (bijna) rond

Vanmorgen in alle vroegte vond het gesprek plaats met een medewerkster van CIZ over de indicatie voor plaatsing in een verpleeghuis. De verpleeghuisarts van Camillus was daar ook bij aanwezig en benadrukte de urgentie van een snelle toekenning en plaatsing. Ik moest veel gegevens verstrekken omdat de toegang tot dossiers, vanwege het overstappen op een ander computersysteem, momenteel onmogelijk is. Zij verwacht dat de indicatie vandaag of morgen zal worden toegekend. Deze wordt gefaxt naar het bureau van Zorgservice Orbis, die vervolgens een afspraak met mij zullen maken. Als eerste voorkeur heeft ze Zorgcentrum Invia, gelegen in het centrum van Sittard, genoteerd.
Met de huisarts heb ik vanmiddag op Camillus bijgepraat over de huidige situatie en de lopende zaken betreffende de nieuwe huisvesting. Hij heeft toegezegd niet zoals gebruikelijk mijn medisch dossier in een envelop toe te zenden aan de nieuwe huisarts maar persoonlijk te overhandigen. Dit om verzekerd te zijn van een goede overdracht vooral m.b.t. het behandelverbod en de euthanasieverklaring.
Aan het einde van de middag is de revalidatiearts op huisbezoek geweest en ook zij is weer volledig op de hoogte. Zij zal een van de verpleeghuisartsen van Invia benaderen om informatie te verkrijgen over de beschikbaarheid van een eenpersoonskamer op korte termijn. Verder zal zij de ergotherapeut vragen uit te zoeken of ik de elro kan behouden zodat de bediening daarvan zo snel mogelijk kan worden aangepast.