03 maart, 2007

Klein maar fijn

Mijn domein is in de loop der tijd steeds kleiner geworden en uiteindelijk belanden we allemaal in een kist. Twee jaar geleden woonde ik nog in mijn eigen woning en vanaf 1 april ’05 ben ik bij Renate ingetrokken. Het kleinere huurhuis met al diverse aanpassingen voldeed in eerste instantie prima. Vanaf mei dat jaar zijn we besprekingen over verdere aanpassingen en een unit met de gemeente gestart. Na de realisering daarvan nu een jaar geleden, werd mijn woon- en leefruimte beperkt tot de onderverdieping en de unit. De volgende stek wordt hopelijk een eigen kamer en gemeenschappelijke verblijfruimten in een verpleeghuis. De meeste mensen schatten me jonger in maar met 50 jaar kom ik wel onder voornamelijk hulpbehoevende ouderen in een zorgcentrum terecht. Mijn familie en vrienden op kortere afstand, de dagopvang met leeftijdgenoten en daarnaast de vertiermogelijkheden van een stad als Sittard zullen me waarschijnlijk voldoende afleiding bezorgen.