21 maart, 2009

Snipverkouden

In de tweede week van maart heb ik een fikse kou opgelopen en het toeval wil dat mijn vriendin hetzelfde lot heeft getroffen. Ik wil me niet klein laten krijgen door een verkoudheidvirus maar het is wel een vervelende indringer. Slijmvorming, hoestbuien, keelpijn, loopneus en niezen matten mij af en betekenen extra zorg. Mijn neus vrijmaken en slijm uit mijn mond verwijderen moet veelvuldig door anderen gebeuren. Een hand voor mijn neus en mond houden is er niet bij dus het werkblad en de spraakcomputer moeten het ontgelden en over mijn bovenkleding ligt een handdoek. Nu mijn stembanden bekleed zijn, klink ik zo zwaar en zwoel dat ik de gedichten van Candlelight zou kunnen voordragen alleen worden die dan helemaal niet begrepen. Aangezien ik ook even koorts had en men meende iets op de longen te horen, is preventief met amoxycycline intra-musculair gestart. Na 21 spuiten in het bovenste buitenkwadrant van mijn linker of rechter gluteus maximus, kan mijn achterwerk "meevoelen" met een dartbord. Momenteel voel ik me weer vrij goed alleen de kriebelhoest blijft aanhouden, gelukkig heb ik daar liggend nauwelijks last van zodat ik van mijn nachtrust kan genieten. De live radio-uitzending van Spijkers met koppen vanuit De Oranjerie in Roermond kon ik helaas door deze verkoudheid niet bijwonen. De muziek werd verzorgd door G. Reinders, een Limburgse zanger waar ik niet zo gecharmeerd van ben, dus dat maakte het gemis wat draaglijker.