02 oktober, 2010

Twijfel

De plaatsen van bestraling waren warm, stijf en pijnlijk bij aanraking maar dat nam snel af dus de bijwerkingen vielen reuze mee. De eerste keer lag het zuiver aan het stoppen met de Scopoderm pleisters dat ik me een week duizelig en misselijk voelde. Zoals ik al eerder heb geschreven; scopolamine heeft invloed op het evenwichtsorgaan en die medicatie kan niet worden afgebouwd. Het draait natuurlijk om remming van de speekselvloed en slijmvorming. Nu, ruim zes weken na de tweede bestraling, ben ik niet ontevreden. De speekselproductie is verder afgenomen, het speeksel is dikker, er is minder slijm en daaraan gerelateerd minder hoestprikkel. Ik vraag mij af of het nog beter kan of dat ik het hierbij moet laten. Absoluut geen slijmvorming is onhaalbaar en nog minder en dikker speeksel zou een te droge mond kunnen geven, hetgeen ook niet aangenaam is. De arts van Maastro heeft aangegeven dat een derde bestraling altijd mogelijk is dus dat moet ik goed overwegen.