14 juni, 2005

Mondo verde


Dinsdag 7 juni werd er door de V.S.N. een uitstapje georganiseerd naar Mondo verde in Landgraaf. Het weer liet ons qua temperatuur een beetje in de steek maar gelukkig bleef het droog. Nu bleek dat het voor mij echt niet meer te doen is een langer stuk te lopen. Nog voordat ik in de rolstoel, die ter plekke kon worden geleend, plaats nam had ik al een keer met de grond kennisgemaakt. Ik viel achterover op de dikste spieren die een mens bezit dus liep ik geen noemenswaardige schade op. Na het nuttigen van een heerlijke lunch zijn we het park gaan verkennen, hetgeen zeer de moeite waard was. Het viel voor Renate niet mee de rolstoel voort te duwen en vooral de lichte hellingen omhoog maar ook omlaag waren een hele opgave. De meeste andere deelnemers waren voorzien van electrisch vervoer, een rolstoel of een scootmobiel. De dag werd afgesloten met een kop koffie en een stuk vlaai. Het was een fijne gelegenheid om in een ontspannen sfeer de contacten weer even aan te halen en informatie aan elkaar uit te wisselen.