15 maart, 2006

De bijkeuken

De isolatie en afwerking van de bijkeuken vordert traag, te traag. De bijkeuken is voor mij de doorgang naar de unit en naar buiten. Zo lang als men daar bezig is, is het een hindernisbaan en moet ik steeds vragen of ik er door kan.

Afgelopen vrijdag zijn twee medewerkers van Maasveste met de klus begonnen maar zij hielden er na een halve dag weer mee op met als resultaat dat het eerste regelwerk tegen de wanden zit. Maandagmorgen kwamen ze vertellen dat er elders een spoedklus geklaard moest worden en daarna zou er bij ons weer verder worden gewerkt. Uiteindelijk zat ’s avonds alle regelwerk tegen de wanden en het plafond, was de elektriciteit aangelegd en was voor een gedeelte de isolatie aangebracht. Dinsdag heeft men de rest geïsoleerd en de gipsplaten grotendeels tegen het regelwerk geniet.

Vandaag is de afwerking met gipsplaten afgerond en zijn de plafondplinten aangebracht. Rond het raampje, buitendeur en de doorgang naar de unit is al wat afgetimmerd. De elektricien heeft het schakelmateriaal gemonteerd. Morgen gaat men verder met de aftimmering en komt de schilder voorbereidingen treffen.
Onze hoop is dat de bijkeuken deze week afkomt zodat mijn zwager Arie de tegelvloer kan leggen. Aangezien er dan een aantal dagen niet over de vloer gereden kan worden, zou dit goed uitkomen als ik volgende week op vakantie ben.