10 maart, 2006

Reisperikelen

De eerste reis met de elro is bepaald niet vlekkeloos verlopen maar we hebben er van geleerd en de volgende keer zal het beter gaan. Netjes op tijd meldde de taxichauffeur zich op ons huisadres maar helaas niet met een rolstoeltaxi want Omnibuzz vervoert ook valide mensen. Bij het aanvragen van een rit moet dus worden doorgeven dat je rolstoelafhankelijk bent maar daar had natuurlijk ook naar geïnformeerd kunnen worden. Een klein half uur later kwam de rolstoeltaxi voorrijden maar de geplande treinreis van Sittard naar Heerlen heb ik niet meer gehaald. Dientengevolge moest ook de taxirit van CS Heerlen naar Hogeschool Zuyd worden verzet en de NS reisassistentie worden ingelicht, dit kan met een telefoontje naar Valys geregeld worden. Om 14:30 uur was het college afgelopen en ik had de taxirit naar het AMC om 14:40 uur laten inplannen. De taxichauffeur kan een kwartier eerder of later dan de afgesproken tijd arriveren en deze keer was hij 14:25 uur ter plekke, trof niemand aan en is weer vertrokken. Toen ik uiteindelijk weer een taxi geregeld had, heb ik me maar meteen terug naar het CS laten brengen want om 15:57 uur vertrok mijn trein naar Sittard. Tegen half zes kwam ik vermoeid thuis aan maar de ontvangst door Renate en ook Jeroen en Daniëlle brachten mij er weer snel bovenop.