03 maart, 2006

Stilte voor de storm

Na ruim een week niets te hebben gepubliceerd, is het nu tijd om jullie uitgebreid te informeren omtrent de laatste verwikkelingen.
Vandaag is de hoofdverpleegkundige van de Zonnebloem op bezoek geweest om een aantal zaken door te spreken voor de vakantie naar Haus Gillenbach. Ik moet bekennen dat ik er steeds meer naar uitkijk, het wordt ongetwijfeld veel plezier in Trier.
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, waarover ik op het weblog niet zal uitwijden, maar zoals al eerder vermeld wordt aanstaande woensdagmorgen de unit geplaatst. Dit weekend zal de bijkeuken dus uitgeruimd moeten worden, een wandkast afgebroken moeten worden en de aansluiting voor de wasmachine verlegd moeten worden.
We staan aan de vooravond van een drukke week want naast de medewerkers van De Schans, die de hele week in touw zullen zijn, komen nog twee firma’s werkzaamheden verrichten. Woensdag komt Maasveste de nieuwe buitendeur in de bijkeuken plaatsen en vanaf donderdag zouden de wanden en het plafond van de bijkeuken kunnen worden afgewerkt.
Een medewerkster van Kersten revalidatietechniek komt dinsdag een doucherolstoel aanmeten. Zo’n rolstoel is veel praktischer dan een vast douchestoeltje dat standaard wordt gemonteerd. Als de gemeente de offerte voor elektrische deuropeners, die door De Schans vandaag telefonisch is doorgegeven, de komende week nog accepteert dan kunnen die meteen worden aangebracht op de beide buitendeuren van de unit.
Donderdag ontvlucht ik voor een dag de bouwplaats want ik ben weer gevraagd om te participeren bij het ALS college op de Hogeschool Zuyd te Heerlen. Het college wordt gegeven aan ongeveer 80-100 tweedejaars studenten fysiotherapie, waarbij een andere man en ik zullen vertellen over onze ervaringen als ALS-patiënt.