30 januari, 2007

Delta

Ofschoon ik pas drie dagen naar Camillus ben geweest, zal ik iets schrijven over mijn bevindingen betreffende de ondersteunende dagbegeleiding. De dag is gevuld met koffie of fris drinken, lunchen, kletsen, therapieën en rusten. Een deel van de aanwezigen zit te slapen of staren voor zich uit dus daar krijg je moeilijk of geen contact mee. Twee ochtenden heb ik de Australian Open gevolgd. Als er met een groep b.v. Lingo wordt gespeeld dan sluit ik me daar bij aan. Na de lunch gaat het merendeel van de dagjesmensen een middagdutje doen en ga ik achterover liggen in de elro met muziek van mijn ipod op de oren. De fysiotherapie bevalt goed; voor en na het doorbewegen loop ik geflankeerd door twee personen over de gang. Als ik vanaf februari ook voor ergotherapie en logopedie wordt ingepland, wordt mijn verblijf op afdeling Delta waardevoller. Wellicht dat ik tegen die tijd wel uitkijk naar een dagje Camillus maar vooralsnog is dat niet het geval.