30 december, 2008

Hot Xmas

Op eerste kerstdag was het even mis met mij. Ik had een beetje sonde-voeding opgegeven en wilde de zure smaak in mijn mond wegspoelen met een slok water. Toen kwam de stroom vanuit mijn maag pas echt op gang en heb ik me daarin verslikt. Ik verwachtte dat het met een sisser zou aflopen omdat ik goed kon ophoesten. Zo'n twee uur later, omstreeks negen uur 's avonds, werd mijn temperatuur gecontroleerd en bedroeg 37 rond. Echter vlak daarna begon ik te bibberen en wist ik dat het niet goed zat. Ik had Twee voor twaalf willen afkijken maar voelde me plotseling misselijk en was bang dat ik zou moeten overgeven met opnieuw verslikkingsgevaar. Mijn lichaamswarmte was tot 37,9 opgelopen, ik heb me in bed laten leggen en kreeg een zetpil diclofenac. De misselijkheid en het bibberen waren vrijwel meteen over maar de koorts minderde niet, integendeel tegen middernacht werd 38,2 gemeten. Ik heb nog een zetpil paracetamol gekregen en gedurende de nacht is de verhoging helemaal verdwenen. De volgende dag zit ik weer fris gedoucht in mijn rolstoel alsof er niets is voorgevallen. De hoestprikkel is nog maar incidenteel en mijn longen klinken schoon dus het heeft er alle schijn van dat ik 2009 ga halen. Had ik ook wel op gerekend want in mijn agenda staan notities tot en met april volgend jaar.