10 januari, 2009

Uitlaatklep

Aangezien het voor mij ondoenlijk is om alle reacties, e-mails en kaartjes persoonlijk te beantwoorden, wil ik in deze blog mijn dankbaarheid daarvoor betuigen. De wetenschap dat zovelen zich betrokken voelen en mijn weblog volgen, ervaar ik als behaaglijke warmte en een steun in de rug. Schrijven betekent veel voor mij; uitlaatklep, verwerking, afleiding, ontspanning en tijdverdrijf. Ondanks dat het intikken van tekst bewerkelijk en inspannend is, het verwoorden van feiten mij niet onberoerd laat, beleef ik er ook veel plezier aan. Als deze vermoeiende, emotionele en leuke bezigheid ook voorziet in de behoefte van mensen, die op de hoogte willen blijven van mijn reilen en zeilen, dan heb ik de doelstelling van mijn weblog bereikt. Een mooi compliment kreeg ik van een trouwe lezeres, die hoopt dat ik haar ook dit jaar vaak zal raken, laten nadenken, glimlachen en slikken met prachtige stukjes tekst. Daar doe ik het voor en uit zulke lieve woorden kan ik weer energie putten om door te gaan.