19 februari, 2010

Op een laag pitje

Sinds het laatste afscheid van mijn vader ben ik niet veel aan bloggen toegekomen. Schrijven via de spraakcomputer, die vaak traag reageert, is een inspannende bezigheid. Veelvuldige onderbrekingen vanwege vermoeidheid en speekselvloed, komen de animo niet ten goede. Ik heb veel last van slijmvorming en dientengevolge hoestbuien. Door een consequenter gebruik van Atropine, hoop ik dat te kunnen onderdrukken. Een mond die kurkdroog aanvoelt, moet ik dan voor lief nemen. De krampen in mijn benen, m.n. in de heupen, zijn helaas weer teruggekeerd. Gedeeltelijk op de rug draaien en de benen strekken, maken de krampen draaglijker. Volledig plat op mijn rug liggen, durf ik niet aan want dan kan ik niet meer terug op een zij draaien. Ik ben weer met Inhibine ofwel Hydrokinine gestart echter zonder resultaat, mogelijk dat een hogere dosering wel werkt.
Daarnaast heeft de Australian Open, dat Roger Federer zijn 16de Grand Slam titel opleverde, veel tijd opgeslokt. Rafael Nadal moest in de partij tegen Andy Murray opgeven vanwege opnieuw blessureleed. Tegelijkertijd werd in Wales, de Welsh Open, snooker op het hoogste niveau gespeeld. Op zondag 31 januari werden van beide toernooien de finales uitgezonden en in de vaderlandse competitie was de klassieker Feyenoord - Ajax. De niet toegekende strafschop was doorslaggevend voor het niet behalen van drie winstpunten voor de Amsterdammers. Arbiter Vink stond op enkele meters afstand van de overtreding op Luis Suarez en dan moet je toch de juiste beslissing kunnen nemen. Achteraf je fout ruiterlijk toegeven daar koop je niets voor, integendeel dat strooit nog extra zout in de wonden. Het verbaast mij niet dat geen enkele Nederlandse scheidsrechter is geselecteerd voor het WK voetbal in Afrika.