12 juni, 2011

Gezonde dosis optimisme

Toen ik mei 2010 introk in het hospice Daniken, sloot ik niet uit dat ik voor het eind van datzelfde jaar het leven zou laten. Ik probeer me nu zo weinig mogelijk met een onvermijdelijk overlijden bezig te houden. Wat onafwendbaar is zal vroeg of laat gebeuren dus ga ik mijn kostbare tijd niet verkwanselen aan gemijmer over een naderend einde. Ik sta, nou ja zit eigenlijk, positief in het leven en geniet nog volop van zoveel dingen. Muziek luisteren, tv kijken m.n. sport en actualiteiten, vertoeven in de buitenlucht, luisteren naar wat anderen te vertellen hebben, bijwonen van concerten en bezoeken van mijn favoriete theater. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een aantal voorstellingen voor het nieuwe theaterseizoen gereserveerd. Vanaf september hebben we iedere maand een uitje, achtereenvolgens Pink Floyd Sound, Herman van Veen, Toon de musical, Veldhuis en Kemper, Lenette van Dongen, Soul Sisters en Acda en de Munnik. Afhankelijk van het concertaanbod, is een trip naar de Gelredome het overwegen waard want die locatie is ons zeer goed bevallen. Ik houd me niet bezig met een bepaalde gebeurtenis nog halen want dan kan ik doelen blijven bijstellen. Het is wel plezierig om ergens naartoe te kunnen leven zoals 11 april dit jaar Roger Waters met The Wall Live.