29 mei, 2006

Uitkeringsgerechtigd

De W.I.A. is de opvolger van de W.A.O. en is dit jaar in werking getreden. In tegenstelling tot vroeger kijkt men nu naar wat iemand nog kan verdienen. De wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen gaat vanaf begin juli ook voor mij gelden.
Op dinsdag 16 mei, nota bene om 17:20 uur, werd ik gebeld door een medewerker van U.W.V. Hij vertelde me dat het dossier was gelezen en men het niet noodzakelijk achtte om mij voor een gesprek uit te nodigen. Op grond van de feiten zou ik volledig arbeidsongeschikt worden verklaard maar tegenwoordig moet dit nog eens door een commissie worden getoetst. Hij verwachtte echter dat de beoordeling probleemloos overgenomen zal worden. Vanwege de hoge onkosten i.v.m. ziekte wilde hij me voordragen voor een uitkering tussen 85 en 100% i.p.v. de gebruikelijke 70%.