12 september, 2008

Overtreffende trap

Op L1 teletekst stond het bericht dat twee cabaretiers te kennen hebben gegeven, n.a.v. van het incident rond Misha Wertheim en de afwikkeling daarvan, niet te willen optreden in TheaterHotel De Oranjerie. Ik kan mij niet voorstellen dat dit nieuwsfeit als een enorme schok bij theaterminnend Roermond en verre omstreken is overgekomen. Toen Theo Maassen opriep tot een boycot van De Oranjerie was Marc-Marie Huijbregts een van de eersten die zich aansloot doch verder was er weinig animo. Marc-Marie is wekelijks op tv te bewonderen als hij de presentator van 'De wereld draait door' probeert aan te vullen. Een schier onmogelijke opgave want Matthijs van Nieuwkerk is het liefst zelf en veel aan het woord maar Marc-Marie weet er met zijn hoge stemmetje geregeld een speld tussen te krijgen. Het warrige, inhoudloze gekakel van deze overjarige puber zorgt voor wat hilariteit en versterkt de positie van Matthijs als vermeende "superpresentator". Wim Helsen, de andere cabaretier die De Oranjerie wil mijden, is mij onbekend maar ferme jongens, stoere knapen die in maart dit jaar een daad wilden stellen, moeten zich nu aan hun woord houden. De samensteller van de L1-teletekstpagina neemt het helaas niet zo nauw met de beschrijving van het gebeuren tijdens Cabarestafette. Werd er eerst onterecht geschreven dat ik de zaal huilend zou hebben verlaten, nu zou ik zelfs overstuur zijn geweest. Als persvrijheid inhoudt dat men naar eigen willekeur mag aandikken dan zou een volgende publicatie kunnen melden dat ik sinds de theaterrel onder psychische behandeling ben.