03 september, 2008

Contactherstel

Twee dagen na het versturen van een mail, is een medewerker van RDG Kompagne bij mij op bezoek geweest. De kabel van de Gewa-sensor kon volgens hem niet de oorzaak van de problemen met de MiniMerc zijn want de drie losse aders zijn loze leidingen. Ik heb ze voor de zekerheid toch maar laten afknippen zodat ze geen vals contact kunnen maken. De accu van de spraakcomputer werd niet herkend door Windows, op de taakbalk werd het percentage dat die geladen is niet aangegeven. Na nader onderzoek bleek dat de accu niet volledig in de daarvoor bestemde slede zat waardoor die geen goed contact maakte. Waarschijnlijk is het schuifje dat de accu moet vergrendelen, bij het plaatsen op of verwijderen van de elro, verschoven. Toen dat was verholpen, straalde het beeldscherm van de MiniMerc weer op volle lichtsterkte en ik ook. Ik was blij en opgelucht dat ik de spraakcomputer niet hoefde te missen, je raakt zo gehecht aan die hulpmiddelen. Het verzorgend personeel is als de dood voor de spraakcomputer omdat die een kapitaal kost, bijna vier kilo weegt en voor mij van groot belang is. Het is gebleken dat een kleinigheid grote gevolgen kan hebben maar gelukkig liep het deze keer met een sisser af.