02 september, 2009

Licht en slap

In mijn blootje staand op een weegschaal woog ik altijd rond de 70 kg. Hier word ik in vol ornaat gewogen in de rolstoel, die op een weegbrug wordt gereden, in een antiquarische weegstoel of een tillift met weegvoorziening. Op de laatste wijze ben ik recent gewogen en de digitale display gaf 62,5 aan. Als kleding, schoenen en tilmat daarop in mindering worden gebracht dan is mijn netto gewicht waarschijnlijk om en nabij 60 kilo's. Aangezien ik niet meer sport, zelfs minimaal beweeg sinds ik rolstoelafhankelijk ben, is mijn buikomvang toegenomen en desondanks is mijn gewicht gekelderd. Nutrison is een uitgebalanceerde voeding en daarnaast neem ik totaal geen tussendoortjes maar voor de rest kan het gewichtverlies worden toegeschreven aan de afname van spiermassa. Hetgeen zich ook uit in de krachteloosheid met name van mijn armen, die ik amper krijg opgetild laat staan dat ik er handelingen mee kan verrichten. Om die reden kijk ik al twee maanden met smacht uit naar de hoofdsteun met geïntegreerde knoppen, waarmee ik de rolstoel kan bedienen. Ik blijf hoopvol gestemd dat levering en montage binnenkort zullen plaatsvinden zodat ik energiebewust met mijn krachten kan omspringen.