26 juni, 2006

Ordina gesloten

Het was weer een hele onderneming maar Eric en ik hebben de finaledag van de Ordina Open in Rosmalen bezocht. We hadden er een uur eerder willen zijn maar omdat er een verkeerde taxi kwam voorrijden, waren we nu precies bij aanvang van de eerste finale aanwezig.
In de damesfinale stonden Michaëlla Krajicek en Dinara Safina tegenover elkaar en de 17-jarige zus van Richard wist in twee sets te winnen. Daarna hebben we even geluncht want een mens heeft nu eenmaal voeding nodig. In de enorme tent van La Place was volop keus. Eric kwam met twee grote royaal gevulde broodjes terug en wonderwel kreeg ik dat zonder al te veel morsen verwerkt.
De herenfinale was een wedstrijd tussen Mario Ancic, 7-voudig finalist in Rosmalen en Jan Henrich. Hoewel in de eerste set, die met 6-0 naar Ancic ging, was nauwelijks sprake van strijd. De volgende twee sets waren wel spannend met de Kroaat als uiteindelijke winnaar.
Voor aanvang van de derde en laatste finale had ik de terugreis om 20:20 uur geregeld. De heren dubbelfinale was de minst interessante partij, het merendeel van het publiek hield het voor gezien. Alleen de echte fanatici bleven over en zagen een dubbel die snel was beslist. Omstreeks 7:00 uur was het grastennistoernooi van Rosmalen voorbij en dat gaf ons mooi de gelegenheid nog iets te eten. We vielen allebei voor de pasta met kipreepjes, schijfjes courgette en pesto roomsaus met champignons.
De trein van ’s-Hertogenbosch naar Sittard vertrok om 21:04 uur en ongeveer 23:15 uur was ik weer thuis. Vermoeid maar tevreden terugkijkend op een geslaagde dag, heb ik meteen mijn bed opgezocht.