13 oktober, 2006

De wereld draait door.....wordt meer van ons

Tot nu toe was dit een publiekelijk weblog maar de vernieuwde Blogger biedt meer mogelijkheden, o.a. om een weblog te privatiseren. Voor ieder ingevoerd emailadres, zal het Google Account geassocieerd met dat adres toegang geven tot een weblog. Als een adres niet geassocieerd is met een account, zal deze persoon een uitnodiging ontvangen. Deze email bevat een link met de volgende drie mogelijkheden:
- Inloggen via een bestaand account
- Een nieuw account aanmaken
- Een weblog als een gast bekijken
In de eerste twee gevallen zal de lezer, indien ingelogd via zijn of haar account, toestemming krijgen om een weblog te bekijken. Een Google Account, gratis en zonder enige verplichting, biedt meerdere mogelijkheden. Als gast, kan men doorgaan met het bekijken van een weblog door te klikken op de betreffende link, die echter na twee weken zal verlopen. Daarna zal men een nieuwe uitnodiging moeten krijgen.
Ik heb zo veel mogelijk de mij bekende adressen ingevoerd maar ongetwijfeld zal ik lezers hebben overgeslagen. Een niet publiekelijk weblog is zowel in mijn als jullie belang, publicaties en commentaren zijn dan voor een select gezelschap toegankelijk. Tevens heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om dit weblog in een nieuw jasje te steken maar dat zal niet onopgemerkt zijn gebleven.