Mijn tolerantiegrens is niet laag te noemen en ik rapporteer dan ook niet bij de geringste aanleiding maar gisteren was er alle reden voor. Ons avondje theater dat we louter voor de ontspanning boeken, leverde door het taxivervoer ook veel ergernis op.
Om 18:45 uur zouden we worden opgehaald maar ruim 20 minuten voor die tijd kwam de taxi al voorrijden. We hebben de taxichauffeur toen vriendelijk gevraagd even geduld te hebben. Niet veel later werden wij gesommeerd haast te maken want hij had van de taxicentrale opdracht gekregen om binnen 5 minuten weg te rijden.
De theatervoorstelling was om 21:20 uur afgelopen dus houd je weer een marge van een kwartier aan. Ik had voor 21:45 uur een taxi besteld maar van 21:30 tot 22:00 uur staan we tevergeefs te wachten. Terwijl ik al een kwartier probeer om de centrale van Omnibuzz aan de lijn te krijgen, komt de taxi aanrijden. De irritatie is blijkbaar van onze gezichten af te lezen want de chauffeur vraagt of hij te laat is en heeft zijn excuus dat het erg druk is al paraat.
Het is de wereld op zijn kop, niet de klant maar de vervoerder is koning. Ruim voor de afgesproken tijd verschijnen en aanmanen tot spoed of een kwartier te laat komen en je op overmacht beroepen zijn zaken die niet getuigen van service en klantvriendelijkheid. Vanaf volgend jaar komt er een nieuwe overkoepelende organisatie voor het collectief vraagafhankelijk vervoer maar of daarmee veel in positieve zin gaat veranderen, is weer afwachten.