17 februari, 2007

Knoop doorgehakt

Ondanks de geboden zorgverlening en alle hulpmiddelen die voorhanden zijn, kunnen we het niet bolwerken en geeft het veel strijd. Naast mijn onstuitbare, lichamelijke verslechtering, is ook Renate qua gezondheid achteruit gegaan. We kunnen en willen zo niet verder. Ik ben genoodzaakt nieuw onderdak te vinden en zou graag willen terugkeren naar de westelijke mijnstreek, bij voorkeur naar Sittard. De maatschappelijke werker heeft de Stichting Gehandicapten Limburg benaderd en volgende week wordt contact met mij opgenomen voor kennismaking en intake. Zij bieden begeleid wonen aan maar wat de criteria zijn en of er een wachtlijst is, is afwachten. De huisarts onderzoekt de mogelijkheden voor plaatsing in een zorgcentrum en zal mij volgende week donderdag op de hoogte brengen. We hopen dat er op korte termijn een passende oplossing wordt gevonden en dat onze vriendschap kan blijven bestaan. In de tussentijd ga ik vanaf komende dinsdag vijf dagen naar Camillus en heeft de thuiszorg nu nachtdienst ingesteld.