24 februari, 2007

Stand van zaken

Na het gesprek met de intakefunctionaris van SGL is duidelijk geworden dat er geen blijvende oplossing kan worden geboden. Alleen in Geuloord te Bunde wordt maximale zorg verleend maar daar wordt momenteel verbouwd waardoor de capaciteit zakt van 40 naar 18 appartementen. Het staat me vrij om in te schrijven voor begeleid wonen maar zodra de zorg een bepaalde grens, ik meen 36 uren per week, overschrijdt dan moet ik alsnog naar een verpleeghuis.
Gisteren heeft de huisarts de indicatie voor een zorgcentrum aangevraagd. Daarnaast zou ik twee of drie dagen dagbegeleiding willen handhaven zodat ik met leeftijdgenoten kan optrekken. Zodra de indicatie is toegekend, kan een afspraak worden gemaakt met Zorgservice Orbis, waar alle zorgcentra in de regio Sittard onder vallen.