09 februari, 2007

Vrijdag 9 februari

- Dit was de eerste vrijdag op Camillus, die derde dag is geïndiceerd en zou zodra er plaats was worden ingevuld. De fysiotherapeute had woensdag aangegeven dat de therapieën te intensief zijn voor twee dagen. Na overleg met mij zou ze dat gaan regelen en gisteren werd ik gebeld dat het vandaag al kon ingaan.
- De door ons geboekte theatervoorstelling, Jeans 20 Years, gaat vanavond vanwege ziekte niet door. De musical/operette staat nu voor zondag 25 februari gepland en zal dan hopelijk wel worden opgevoerd.
- Marlies, mijn jongste zus, doet erg geheimzinnig over zondag 15 april. Renate en ik moeten die dag vrijhouden dus daar geven we maar gehoor aan en laten ons verrassen.
- Vandaag twee jaar geleden kreeg ik definitief te horen dat ik ALS heb. Er was voor het eerst sprake van een afname van spiermassa, nl. in de muis van mijn linkerduim. Samen met de overige symptomen was dit voldoende om de diagnose met grote zekerheid te stellen. Het was geen donderslag bij heldere hemel maar toch werd alle hoop op een ziekte met een milder verloop in een keer weggevaagd.