06 april, 2008

Domper

Eindelijk was het dan zo ver, de sms-kaart en de kabel voor de Gewa zouden worden geleverd en geïnstalleerd. Een maand na de goedkeuring van beide aanvragen hebben wij geïnformeerd bij RDG Kompagne hoe het er voor stond. Nog twee weken later, woensdag 2 april, werd door twee medewerkers van de bovengenoemde firma een datum geprikt waarop zij beiden konden. Ik heb naar die dag toegeleefd en mij verheugd op het bedieningsgemak van de mobiele telefoon en de afstandsbediening.
Er zou een update van de Viking communicator software worden uitgevoerd maar zij hadden alleen de Engelstalige versie bij zich. Met veel moeite, zelfs bellen naar Noorwegen, werd uiteindelijk het juiste bestand gedownload. Na het updaten is een probleem opgelost maar ook een ander voor in de plaats gekomen. Een foutmelding, waarna het systeem door iemand moet worden herstart, krijg ik nog steeds. Het installeren van Gewa software ging vlekkeloos en de afstandsbediening werkt naar tevredenheid. De functies van de dvd speler zijn ingelezen zodat ik die ook kan bedienen. De Globetrotter sms-kaart is door RDG Kompagne getest en werkt goed met de MiniMerc spraakcomputer, alleen de benodigde software is veeleisend. De headmouse, Gewa en sms-kaart, samen via een usb-hub op een usb-poort aangesloten, werkt niet maar dat was blijkbaar onbekend bij de heren. Een usb-hub, die rechtstreeks door de accu van de rolstoel wordt gevoed, zou de oplossing zijn.
Het resultaat aan het eind van een lange middag was ronduit teleurstellend. De aanvraag van de sms-kaart dateert van 18 januari en nu bijna drie maanden later, kan ik nog steeds niet smssen. Alhoewel algemeen bekend, is het toch telkens weer bedroevend te ervaren dat instanties en bedrijven het niet zo nauw nemen met snel en goed werk leveren.