03 april, 2008

Tekstfreak

Ik heb nooit een hekel gehad aan het opstellen van teksten maar dat het mijn voornaamste bezigheid zou worden, heb ik niet voorzien. Het vrijwilligerswerk, als secretaris van L.T.V. Stein, heb ik vier jaar lang met veel plezier gedaan. Het notuleren van vergaderingen en het uitwerken tot een concreet en makkelijk leesbaar verslag, lagen mij wel. Iemand, die nog tot alles in staat is, zal vanwege tijdgebrek moeten kiezen uit een scala van vrijetijdsbestedingen. Als uitoefening van je hobby's niet meer mogelijk is dan val je noodgedwongen terug op basalere bezigheden. Blijkbaar ga je die meer waarderen en ontwikkelen waardoor het steeds leuker wordt om er tijd en energie in te steken.
De afgelopen maanden heb ik zo'n zestig blogs gepubliceerd en veel positieve reacties mogen ontvangen. Sommigen vinden dat er aan mij een schrijver verloren is gegaan en anderen zijn minder lovend door het als aangename leesstof te bestempelen. Met die laatste beoordeling ben ik al dik tevreden en dat is voor mij een stimulans om ermee door te gaan. Natuurlijk is het mooi meegenomen als je van een hobby je broodwinning kunt maken, dat geldt ook voor muziek- en sportbeoefenaars. Wellicht is dat in een volgend leven voor mij weggelegd dus wees alert op een auteur met mijn schrijfstijl.
Zoals uit het blog "Van teen tot top" wel blijkt, beschik ik over een rijke fantasie. Na die vier zwaarmoedige stukjes proza, vond ik de tijd rijp voor wat luchtiger leesvoer. Van zulke sfeerimpressies kunnen jullie er de komende periode meer verwachten. Ik was zeer gevleid dat de kranten de tekst over de theateroproer letterlijk van mijn weblog hadden overgenomen. Misschien lezen de redacties mee en mag ik nog eens iets aanleveren of krijg ik een vaste column aangeboden.