20 juli, 2006

Hoe gaat die regendans?

Dat je zo kunt verlangen naar regen en afkoeling, had ik niet voor mogelijk gehouden. Ik ben deze tropische temperatuur, verzengende warmte in ieder geval meer dan beu. Overdag blijf ik overwegend binnen en ’s nachts wil de temperatuur in huis niet voldoende zakken om een aangename nachtrust te garanderen. De afgelopen nacht leek de unit wel een sauna en ik had ineens een aantal van de symptomen passend bij een slechte ademhaling. Onzin natuurlijk, er zullen wel meer mensen wakker hebben gelegen en afkoeling of afleiding gezocht hebben. Ik ben een poosje in mijn nakie buiten gaan liggen omdat ik maar geen slaap kon vatten. Toen ik onderkoeld dreigde te raken, heb ik in mijn relaxstoel nog wat met de laptop op de schoot gezeten. Ondertussen had ik al die tijd de unitdeur open laten staan waardoor het daar veel behaaglijker werd. Vanaf half vijf heb ik toch nog mijn ogen kunnen sluiten en wat rust kunnen nemen.