06 juli, 2006

Skandinavië

GEWA Omgivningskontroll Med hjälp av Infrarött ljus kan du styra din omgivning (dörrar, lampor, TV, telefon osv). Mijn omgevingsbesturing de GEWAprog 3 is een Zweeds fabrikaat. De software waar ik gísteren mee heb kennisgemaakt is van Noorse makelarij. VS Communicator 3 er et tilgangs- og kommunikasjonsverktøy for bevegelseshemmede. Programmet representerer den nye generasjonen hjelpemidler, som fokuserer på komplette, skreddersydde løsninger for brukere med varierte funksjonshemninger. Wie weet wat de Skandinaviërs nog meer voor mij in petto hebben.
Met Viking Communicator 3 is het mogelijk om ondanks lichamelijke beperkingen de PC te blijven gebruiken en te communiceren via email, sms en spraak. Deze software is zeer professioneel ontwikkeld en biedt onbegrensde mogelijkheden. Mijn laptop zal ik met een headmouse gaan bedienen waarvoor een rond stickertje op mijn bril wordt geplakt en een ontvanger op het beeldscherm wordt geplaatst. Door met mijn hoofd te bewegen kan ik op een virtueel toetsenbord aanklikken wat ik hebben wil. Gebruikte woorden en ook de woordvolgorde worden opgeslagen waardoor het typen zeer snel kan gaan. De headmouse krijg ik per post toegestuurd zodat ik daar al mee aan de slag kan. Met de geïnstalleerde demoversie kan ik me het programma en de besturing er van al eigen maken. De eerste week van augustus krijg ik de volledige software geleverd.