10 juli, 2006

Sportieve rustdag

De zondag hebben we samen met Eric en Jeroen doorgebracht en stond in het teken van de finales van twee grote sportevenementen. Rond 13:00 uur waren ze in St. Odiliënberg en hebben we eerst wat gedronken en vlaai gegeten. Daarna hebben ze een kleerkast in de hal van de unit opgezet zodat ik weer zicht krijg op mijn garderobe. Vrijdag hadden Marjo en Renate daar plaats gecreëerd door het zwarte meubel naar het slaapgedeelte van de unit te verplaatsen.
Om 15:00 uur begon de herenfinale van Wimbledon en die wilden we graag zien. Aanvankelijk was ik een neutrale toeschouwer maar nadat de eerste set met 6-0 naar Federer was gegaan had ik toch wel met Nadal te doen. Vanaf de tweede set kwam Nadal in zijn spel en ging de strijd gelijk op maar de Spanjaard komt zeker in vergelijking tot de Zwitser op mij onsympathieke over. Daarom zou ik het niet erg gevonden hebben als de tiebreak van de derde set ook door de Zwitser was gewonnen. Het duurde nu een set langer totdat Federer als terechte winnaar voor de vierde keer de Wimbledontitel op zijn naam schreef.
Voordat de finale van het WK voetbal begon, hadden we mooi de gelegenheid om onder de veranda in de inmiddels complete tuinset te eten. Wederom vond ik dat de beste maar moest winnen met een lichte voorkeur voor Frankrijk omdat ik het Zidane bij zijn afscheid wel gunde. Zidane en Materazzi eisten een hoofdrol op in deze finale, die werd gekenmerkt door veel overtredingen met als dieptepunt de kopstoot van de Fransman tegen de borst van de Italiaan. Achteraf kan ik goed leven met Italië als wereldkampioen alleen jammer dat ook deze wedstrijd weer door penalty’s moest worden beslist.