27 augustus, 2008

Goedgekeurd

Mijn favoriete uitstapje, daar meen ik dus niets van, stond afgelopen dinsdag weer op de agenda. De zaterdag daarvoor had ik mij verslikt maar omdat ik koortsvrij was en de longen schoon waren, besloot ik om het bezoek aan het AZM door te laten gaan. De longmetingen waren slechter dan de vorige keer omdat ik vaak moest kuchen tijdens het geforceerd in- en uitademen. Bovendien had ik moeite om mijn lippen goed gesloten om het mondstuk te houden. Ik vraag mij af of dat onderzoek van de longfunctie zo nog zin heeft. Belangrijker was dat ik geen klachten heb en dat de bloedgaswaarden stabiel waren gebleven. De longarts zag geen aanleiding om ademondersteuning te adviseren. Er is afgesproken om in oktober telefonisch contact te hebben en voor eind november een volgende controle te plannen. Het is een periodieke keuring specifiek op de conditie van de longen en met een hogere frequentie dan de APK voor auto's. Het is een momentopname maar als het blijft meezitten dan maak ik mijn 52ste levensjaar nog vol.