23 februari, 2009

Dichtgeslibd

Het duurt een eeuwigheid voordat de MiniMerc spraakcomputer is opgestart, het programma werkt traag en sluit niet goed af waardoor het woordenboek niet wordt opgeslagen. Heel vervelende zaken, die de toch al moeizamere communicatie bepaald niet stimuleren. Nu zijn er niet veel gebruikers, die naast communiceren ook de Gewa bedienen en sms-sen middels de MiniMerc. Met name het sms-programma blijkt verantwoordelijk te zijn voor de traagheid van het opstarten en de werking van de VS Communicator Pro software. Veel instellingsmogelijkheden van het sms-programma, zoals een gelimiteerde opslag van sms-jes, blijken niet te functioneren. Zowel verzonden als ontvangen berichten kan ik alleen een voor een verwijderen en aangezien dat nogal arbeidsintensief is, heb ik dat de laatste tijd verzuimd. Zodoende bevatten de out- en inbox ieder zo'n 2500 berichten, die allemaal geladen moeten worden hetgeen veel geheugen vraagt. We moeten hemel en aarde bewegen om iemand van RDG Kompagne, de firma die alles heeft geleverd, over de vloer te krijgen. Zij zouden het liefst zien dat de spraakcomputer naar hen wordt opgestuurd maar daar voel ik uiteraard niets voor omdat ik dan nog afhankelijker zou zijn. Afgelopen dinsdag is een medewerker van RDG op bezoek geweest en heeft helaas alleen kunnen oplossen dat de MiniMerc weer correct afsluit. Voor de overige klachten wordt contact opgenomen met Viking Sweden en hopelijk leidt dat snel tot het gewenste resultaat. Ondertussen kon ik mijn nieuwsgierigheid niet de baas, ik moest en zou weten of de MiniMerc sneller werkt na het leegmaken van de boxen. Het stuk voor stuk deleten van 5000 sms-jes was een hels karwei maar wel lonend dus als dat makkelijker en liefst automatisch zou kunnen dan ben ik geholpen.