23 februari, 2009

Tegenvallend

Woensdag 18 februari was Cabarestafette weer present in het TheaterHotel De Oranjerie, zo'n elf maanden na de vorige editie, die niet succesvol werd afgesloten. Voor degene wiens geheugen moet worden opgefrist, in de box linksboven b.v. theateroproer intikken en het betreffende blog wordt gezocht. Dorien Pollaert, programmeur van het Roermondse theater, zei schertsend dat onze aanwezigheid van moed getuigde. Ik laat me niet zo snel uit het veld slaan anders zou ik vanwege het belabberde taxivervoer uberhaupt niet meer reizen. De taxi haalde mij bijna een half uur te laat op waardoor het weer een race tegen de klok werd en ik vijf minuten voor aanvang van de voorstelling arriveerde. Deze Cabarestafette vond ik en niet ik alleen tegenvallen, vielen de eerste twee optredens nog redelijk in de smaak, de laatste act was ronduit langdradig. Aankomende cabaretiers zullen zich moeten onderscheiden van de meute getalenteerden anders wordt een doorbraak moeilijk en kiest het publiek liever voor de gevestigde namen. Goed cabaret is meer dan een vlotte babbel en gedurfde uitspraken, het moet ook samenhangend zijn en een boodschap uitdragen. Jaarlijks worden vele zangers, dansers, musicalsterren, cabaretiers gelanceerd, die het allemaal willen gaan maken in de showwereld. Helaas of juist gelukkig is die springplank niet zaligmakend en een loopbaan in de entertainment niet voor iedereen weggelegd.