23 februari, 2009

Live radio

Spijkers met koppen, een van mijn favoriete radioprogramma's, wordt in de regel rechtstreeks uitgezonden vanuit Utrecht. De twee uur durende show, gepresenteerd door Felix Meurders en Dolf Janssen, is een amusante mix van muziek, interviews en satire. Voor een aantal uitzendingen trekt de VARA-karavaan het land in en het TheaterHotel De Oranjerie is dan een van de verkozen locaties. De vorige keer was Boudewijn de Groot ingelijfd voor de live optredens in het programma. Een dag eerder had hij daar een concert gegeven, dat ik samen met een vriend bezocht. Deze extra toegift was zeer welkom want de nummers van zijn toen pas verschenen cd Lage Landen zijn het beluisteren meer dan waard. Ik laat me verrassen wie nu zorgt voor de muzikale omlijsting van de serieuze gesprekken en de cabareteske sketches. Spijkers met koppen hanteert een succesformule waarbij actuele onderwerpen de revue passeren doorspekt met een gezonde dosis humor. Op zaterdag 14 maart van 12:00 tot 14:00 uur wil ik er weer bij zijn.