09 augustus, 2012

Afwisseling

Afgelopen maandag, de geboortedag van mijn vader maar dit terzijde, hinkte ik op twee totaal verschillende gedachten. Dat is niet uitzonderlijk, het komt vaker voor dat ik nadenk over mijn huidige leven en het einde daarvan. De momenten dat ik net zo lief dood zou willen zijn, hebben gelukkig niet de overhand. Ik kan mij dan helemaal vinden in de tekst van Down Man, een hit voor Brainbox met Jan Akkerman en Kaz Lux. Die tekst is niet bepaald vrolijk te noemen maar toch hoor ik dat nummer graag omdat het geheel zo lekker in het gehoor ligt. 's Avonds waren Jeroen en Daniëlle bij mij met een verslag van hun weekend in Brussel en zijn eerste werkdagen bij Bannerconnect. De Tobii spraakcomputer werd verder naar mijn wensen aangepast, ondermeer muziek en foto's zijn toegevoegd. Later kwamen ook mijn zussen, althans twee van de drie, zoals gebruikelijk op de maandagavond. We hebben stevig gelachen want humor is Jeroen niet vreemd en Eric evenmin. Meteen nadat Jeroen en Daniëlle waren vertrokken, barstte ik ontroostbaar in tranen uit. Het besef dat ik mijn zonen maar relatief kort mag meemaken, drong diep tot mij door. Bespiegelingen over het leven en de dood, een lach en een traan, het hoort er allemaal bij en kunnen elkaar snel afwisselen.