19 augustus, 2012

De prins en de nachtzuster

Onderweg naar de verjaardag van mijn anderhalf jaar oudere zus, passeerden wij het hotel De Prins in Sittard. Ogenblikkelijk kwamen de dierbare herinneringen aan mijn ouders in mij naar boven. Mijn vader en moeder waren ruim zestig jaar geleden als kelner respectievelijk als kamermeisje werkzaam in dat hotel. Zij leerden elkaar kennen en er ontstond een liefdesrelatie, waaruit mijn drie zussen en ik voortkwamen. We hadden de jarige willen verrassen maar die spelbreekster stond al buiten voordat wij uit de taxi waren en zei al zo'n vermoeden te hebben. Gezellig om iedereen weer eens samen te treffen, met name de leuke, lieve kleinkinderen van mijn zus. In hun naïviteit en onkunde om getallen te herkennen, was oma 75 jaar geworden. De muziek kregen we ongevraagd doch niet storend erbij want verderop werden de verjaardagen van twee tieners gevierd. Terug in het hospice troffen we de nachtdienst met een bleek en van pijn vertrokken gezicht aan. Na paracetamol en ontegenzeglijk de aanblik van ons, knapte zij gelukkig zienderogen op maar Karin heeft toch geassisteerd bij het naar bed brengen van mij.