18 juli, 2005

Zondag


Van oudsher werd de zondag benut om familiebezoeken af te leggen. Ik weet niet of deze traditie vandaag de dag nog zo in ere wordt gehouden. Wat mij betreft had gisteren veel weg van een familietreffen. Eric speelde zijn eerste single op het tennistoernooi van B.R.Z. (Beek). Natuurlijk wilde ik daar graag bij zijn en Renate verblijdde me door ’s morgens te melden dat ze me zou vergezellen. Marlies had aangekondigd te komen kijken en ook Arie was van de partij. Even later voegden Jeroen en Daniëlle zich nog toe aan de supportersschare, dat was een aangename verrassing. Eric wist er weer een spannende pot van te maken (5-7 6-1 7-6). Daarna zijn Renate en ik nog gezellig samen met Marlies en Arie gaan lunchen.
Als ik in de buurt van Stein ben, kan ik het niet nalaten om op Meijgatenstraat 21 binnen te lopen. Even wat post in de hal oprapen, nog wat spullen meenemen en daar blijft het meestal bij. Het huis staat er netjes bij maar in de tuin begint weer van alles flink uit te lopen m.n. de blauwe regen maakt meterslange uitlopers.
Op de terugweg hebben we nog een tussenstop gemaakt in Broeksittard. Het was er lekker uit te houden onder het overdekte terras en uiteindelijk hebben we ons zonder veel overredingskracht laten overhalen om samen met Marjo, Ger en Luc het avondeten te nuttigen.
Na twaalf uur van huis te zijn geweest, arriveerden we rond 22.00 uur moe, tevreden en lichtelijk verbrand weer in St. Odiliënberg.