28 augustus, 2005

Big Brother; volksvermaak of afzien

Ik ben geen televisiekijker en laat me zeker niet graag binden door series. Ik bepaal liever zelf of, wanneer en hoeveel tijd ik vertoef voor de beeldbuis. Vanavond is de eerste Tv-uitzending van Big Brother Kick off, drie maanden lang elke dag een aflevering van een half uur. Dat is toch niet vol te houden, ik zie dat als een ware beproeving. In mijn optiek is het een echte beeldbuisbinder en hoopt Talpa hiermee in ieder geval de eerste maanden de kijkcijfers op peil te houden. De presentatie had wat mij betreft ook in andere handen dan Ruud en Bridget mogen zijn. Op de website is Big Brother al vier dagen eerder van start gegaan. De nieuwsgierige fans kunnen hier alvast lezen wat nog uitgezonden moet worden. Renate zou het leuk vinden als ik samen met haar de verwikkelingen in het Big Brother huis volg. Volgens haar heeft het programma psychologische waarde, ik vraag me af of ik daar echt niet zonder kan. De tijd zal het leren maar lang hoeft dat volgens mij niet te duren.