21 augustus, 2005

Feiten en weetjes

• Afgelopen woensdag is de koopakte getekend, gisteren zijn de laatste spullen uit huis gehaald en de garage is leeggeruimd. De nieuwe bewoners zijn al aan de slag gegaan en op termijn zal de overdracht plaatsvinden.
• Het lopen gaat zo achteruit dat ik steeds meer van de rolstoel gebruik moet maken. In en om het huis probeer ik me nog met de stok te redden maar met regelmaat verlies ik mijn evenwicht. Meestal kan ik me dan nog snel ergens aan vastgrijpen maar het gaat ook wel eens mis.
• Maandag komt de firma Practicomfort inklapbare scootmobielen demonstreren. Het valt Renate zwaar om de rolstoel te duwen en zeker om er drempels mee te overbruggen. Voor mij persoonlijk zou het weer wat meer onafhankelijkheid en zelfstandigheid kunnen opleveren.
• Het wassen, scheren en aankleden vergt steeds meer energie. En vermoeidheid vertaalt zich meteen in het trillen van mijn benen wat weer leidt tot krachtverlies en instabiliteit. Wellicht dat ik moet overwegen om gebruik te maken van de toegekende uren persoonlijke verzorging.
• Er zit maar weinig schot in de besluitvorming van de gemeente betreffende aanpassing, aanbouw of plaatsing van een unit. Allerlei zaken die we zouden willen opknappen blijven nu liggen omat we niet weten wat door de gemeente wordt beslist en vergoed. Komende dinsdag komt een ergonoom van Argonaut, het adviesbureau dat de gemeente heeft ingeschakeld, op huisbezoek. Hopelijk worden daarna snel knopen doorgehakt en komt er daadwerkelijk iets van de grond.
• Zaterdag 3 september wordt er weer een regionale contactdag georganiseerd. Ditmaal treffen we elkaar in de kasteeltuinen van Arcen. Het is een volledig dagprogramma van 10 tot 18 uur en naast Renate en ik, gaan ook Jolijn, Anne en oma Lubbie mee.