19 februari, 2008

Fiat

Vrijdag 18 januari heeft de logopediste twee aanvragen voor mij bij het Zorgkantoor ingediend en vandaag kreeg ik te horen dat ze beide zijn goedgekeurd. Het betreft twee hulpmiddelen om via de spraakcomputer de Gewa en de mobiele telefoon te kunnen bedienen. Mijn handfunctie is dermate verslechterd, dat het indrukken van knopjes te veel energie vraagt, om niet te zeggen ondoenlijk wordt. Zoals bekend kan ik met de Gewa alle apparatuur bedienen maar ook het over laten gaan van een alarm zou mogelijk moeten zijn. Met de mobiele telefoon kan ik via de MiniMerc sms verzenden en ontvangen, dat is een goed alternatief voor bellen. Vreemd genoeg kun je blij zijn met de toekenning van iets dat noodzakelijk is. Hopelijk gaat er niet veel tijd overheen voordat RDG Kompagne die twee dingen kan leveren en installeren.