02 februari, 2008

Veldhuis en Kemper

Ondanks de ellende van de taxi vooraf en het gemiste begin van de voorstelling, hebben wij genoten van onze theateravond. Veldhuis en Kemper zijn echte vaklui en we zaten meteen na binnenkomst in de stemming. Ik had meer liederen dan cabaret verwacht maar het was een afgewogen mix van die twee en er zat bovendien een leuk verhaal in. Als aan beide mannen een specialiteit moet worden toegekend dan is dat imiteren voor Veldhuis en snelpraten voor Kemper. Veldhuis kan goed typetjes neerzetten en vlekkeloos van de een op de ander overgaan. Kemper blinkt uit in razendsnel, lange, ingewikkelde tekst er uitgooien zonder dat het onverstaanbaar wordt. Tijdens hun optreden kwam ook het duivenmelken uitgebreid aan bod en dat sprak ons Limburgers wel aan. Als je nog een theaterbezoek overweegt dan kan ik je dit duo warm aanbevelen. Na afloop hadden we wel volop gelegenheid om te kletsen en wat te drinken want je moet altijd ruim boeken met taxiritten. Op de heenreis bleek anderhalf uur onvoldoende te zijn maar de taxi kwam mij wel een uur later dan afgesproken ophalen. Ik kijk uit naar het moment dat roken in de hele horeca verboden is. Vroeger vond ik het alleen vies als mijn kleren naar de rook stonken en gingen ze meteen de wasmand in. Nu slaat het mij op de adem en de ogen ondanks de hoogte van de foyer in de Oranjerie te Roermond. Dat kan mij niet weerhouden om voor die tijd nog zeker drie voorstellingen samen met Karin bij te wonen.