20 januari, 2008

CtbM

Naar het onderzoek van de longfunctie en de prik in de polsslagader kijk ik bepaald niet uit. De inspanning van het geforceerd in- en uitademen en de spanning voor de resultaten daarvan. De onaangename afname van bloed uit de arterie van de pols. Het consult bij de longarts die de longmetingen en de bloeduitslagen bespreekt. Ik ben er zeker de laatste keren emotioneel onder en verlaat altijd opgelucht het A.Z.M. Vorig jaar september was de punctie goed gegaan en de spuit met arterieel bloed via de buizenpost verzonden. Voordat het monster op het laboratorium was gearriveerd of men dat in de gaten had, was het al te laat voor onderzoek.
Vrijdag 18 januari had ik weer een afspraak met het centrum voor thuisbeademing te Maastricht. Ik heb nog steeds geen symptomen die passen bij een te slechte longfunctie, zou mijn duikersverleden daarbij een rol spelen. De longarts zag n.a.v. de gemeten waarden geen enkele aanleiding om ademondersteuning voor te stellen. De uitslag van de bloedgassen noemde zij keurig. Allemaal gunstig dus en ik hoef dan ook pas over vier maanden opnieuw op controle.