08 januari, 2008

Klagende spieren

Ook al neemt je spiermassa af dan wil dat niet zeggen dat je geen spierpijn kunt krijgen. Waarschijnlijk ben ik te fanatiek blogs gaan schrijven want ik voel protesten in mijn nek en schouders. Die karaktertrek van altijd tot het uiterste willen gaan, is er nog steeds maar ik kom wel eerder mijn grenzen tegen. Heb ik een leuke bezigheid en stort ik me daar met volle overgave op, word ik onverbiddelijk teruggefloten. Toch maar even wat rustiger aan doen en misschien moet ik het langzaam opbouwen. Mijn spieren die nodig zijn voor het bedienen van de headmouse trainen. Zij zijn niet meer gewend om langdurige inspanningen te verrichten. Het vorige blog heb ik zondagavond nagenoeg in een keer ingetikt en ongeveer vijf uur over gedaan. De vergelijking met duursport gaat zeker op. De zuster van de nachtdienst mag mij voor het slapen gaan insmeren en masseren met Spiroflor. Over een aantal dagen zijn die spierklachten dan wel weer verdwenen.