05 maart, 2008

Familieweekend

Op de bonusdag, die ons in een schrikkeljaar ten deel valt, vertrokken wij naar 't Loo-Oldebroek op ruim twee uur rijden van Geleen. De weersvoorspelling voor dat weekend was ongunstig want vanaf vrijdagavond zou het onstuimig en nat worden. De taxi, die voor twaalf uur was geboekt, kwam ons drie kwartier voor die tijd ophalen en had al twee passagiers aan boord voor Zwolle. De rit was dus goed gepland en na een tussenstop van een half uur, waren we kwart voor drie op Landal Landgoed 't Loo. Niet veel later arriveerden ook andere familieleden en hebben we onze intrek in de huisjes genomen. Twee huisjes op het park hebben een aangepaste douche en toilet met een directe verbinding naar de slaapkamer op de begane grond. Op de eerste verdieping zijn nog twee slaapkamers en een douche met toilet. Afgezien van de krappe doorgang van de voordeur en de schuifpui en de geringe hoogte van het bed, valt op het huisje niets aan te merken. Ook de persoonlijke verzorging tijdens mijn verblijf aldaar is goed bevallen. 's Avonds hebben we ons de zelfgemaakte pasta en chili goed laten smaken. Later op de avond kwamen nog meer mensen van ons gezelschap aan maar vanwege ziekte en andere omstandigheden moesten er vijf verstek laten gaan. In de nacht van vrijdag op zaterdag is het buiten flink te keer gegaan. Ondanks of wellicht juist dankzij de bliksem, de donder, de regen en de stormachtige wind hadden Karin en ik goed geslapen. Zaterdagmiddag stond er wel nog een stevige wind maar het was overwegend droog zodat we een wandeling over het park konden maken. Later in de middag zijn we gaan bowlen en daarna uitgebreid gaan dineren in buffetvorm. Net als zaterdag, hebben we zondagmorgen lekker in alle rust ontbeten en 's middags ben ik even op bed gaan liggen om op kracht te komen. Daarna hebben we een potje Scrabble gespeeld waardoor de Nederlandse taal weer een aantal woorden rijker is. In de late namiddag hebben we naar keuze chinees of frites gegeten want om half acht was de terugreis geboekt. Vanwege hun werk of andere redenen vertrokken de meesten op zondag in plaats van maandagmorgen huiswaarts. Nadat we eerst naar en in Apeldoorn hadden gereden om een andere passagier weg te brengen, koersten wij eindelijk zuidwaarts. Zowel de chauffeur als het navigatiesysteem, dat ons op de autosnelweg voortdurend linksaf wilde laten slaan, waren echter de weg kwijt. Ik moet er niet aan denken dat ik alleen zou hebben gereist want zonder Karin waren we nooit klokslag elf uur terug in Geleen geweest. Er waren vooraf allerlei uitstapjes bekeken zoals Paleis 't Loo, Apenheul of Zwolle maar de weersomstandigheden stonden dat niet toe en eerlijk gezegd heb ik het niet gemist. Ik heb genoten van het samenzijn, de gesprekken, de humor en het was leuk om te zien hoe de kleintjes, met name Stan en Fenna zich goed vermaakten. Stan heeft ongeveer van alle faciliteiten op het park gebruik gemaakt en was zo trots op zijn ontlasting in de wc dat daar een foto van is gemaakt. Die bolus zal dus minimaal twee keer worden afgedrukt. Fenna deed niets liever dan onder begeleiding "in de drie", dat wil zeggen met hoge snelheid, door de kamer lopen. Natuurlijk had ik het leuker gevonden als de familie helemaal compleet was geweest maar dat vonden de anderen en zeker de afwezigen zelf ook. Uiteraard had ik meer deelgenoot willen zijn aan de gesprekken en de activiteiten maar het is een gegeven dat er steeds minder mogelijk is. De besturing van de elro op de huidige manier begint ook problematisch te worden waardoor ik aangewezen zou zijn op kinbesturing. Ik wil nog afwachten en bekijken hoe het gaat als het weer warmer wordt want de kou en een jas belemmeren mijn arm in bewegingsvrijheid en kracht.